tiistai 20. tammikuuta 2015

Päiväkirja 20.1.2015


Rakas päiväkirja,

et arvaa miten tylsää on ollut kun mun tassussa on se haava, jonka sain muutama päivä sitten. Se olikin syvempi kuin Iskä aluksi luuli ja sen paraneminen on kestänyt. Iskä mietti ekaksi että jos me käytettäisiin ulkona sen työssä käyttämiä tassusuojia mutta mä en oikein tykännyt niistä.

 

Eihän tollaisissa voi ulos mennä. Onneksi Iskä kävi ostamassa mulle ulkoilulenkkarit, joita mä olen jo pitkään pyytänyt. Uuno sanoi, että se on nähnyt samanlaisia telkkarissa ja ne on jotkut Adiokset.

 

Ne tuntuu kyllä alkuun aika oudolta tassussa mutta kyllä mä totuin niihin aika nopeasti. Kun me käytiin ekan kerran ulkona ne jalassa, mä vähän liukastelin niiden kanssa. Kun me tultiin sisälle, mä laitoin ne Iskän kenkien viereen.Siinä on meidän ikioma kenkäparkki.

 

Mutta voi vitsi, seuraavan kerran kun me käytiin ulkona niin niistä lähti pohja irti. Arvaa oliko noloa linkuttaa yksi tassu ilmassa takaisin sisälle? Mä sanoin Iskälle että nyt mennään korjauttamaan ne jonnekkin.

 

Ne sanoi, että ei ne korjaa noi pahasti rikki menneitä kenkiä. Kun me oltiin menossa takaisin kotiin, Uuno ihastui matkalla yhteen taloon. Se sanoi, että se haluaisi muuttaa sinne yksin. Se voisi ottaa jonkun kuuman misun asumaan sen luokse.

 

Iskä vähän lepytteli Uunoa ja sanoi, että jos nyt vielä ei kuitenkaan Uuno muuttaisi kotoa pois, kun sisällä on niitä sonninsutejakin syömättä. Uuno lähti saman tien juoksemaan kotia kohti ja huusi:" sutii..Uunolle sutii!"

Sisällä mä otin pienet päiväunet kun mua alkoi harmittamaan se kengän hajoaminen. Mä taisin nukkua aika pitkään, Iskä sanoi.

 


Mä näin unta että oli taas kesä. Mä haistelin kukkasia kedolla ja juostiin Uunon kanssa nurmikolla. Kun mä heräsin, Iskä sanoi että "tule Kerttu Kesäkukka katsomaan, mulla on sulle yllätys".

Voi ihanuus sentään..Iskä oli tehnyt Uunosta ja musta kalenterin. Uuno on herra Heinäkuu ja mä olen Neiti Kesäkuu!

 


Iskä sanoi, että ei se tee näitä kun yhden vain ja se lähetetään yhdelle meidän ystävälle Tampereelle. Sillä on synttärit ja me halutaan yllättää se.

Ennen kuin mä huomasinkaan, niin mun kaikki kaverit oli laittanut omaan jalkaansa samanlaisen siteen kuin mun tassussa on. Ne sanoi, että kun sairastetaan yhdessä niin ei ole kellään paha mieli.

 

Uuno sanoi, että se on mun ystävä mutta ei kehtaa laittaa tassuun mitään rättiä. Rättipäivät ei ole kuulemma poikien juttuja.

Illalla kun me käytiin ulkona, Uuno löysi meidän talon pihalta ruohonleikkurin. Se sanoi, että taidampa ajaa meidän nurmikon samalla. Se ei raukka tajunnut että se oli lasten lelu ja kirosi että kurja laite ei lähde käyntiin. Aikansa se puhisi sen ympärillä ja vähän haukkukin sille mutta eipä se käynnistynyt.

 

Mä katselin Äiskän kanssa vielä vähän aikaa telkkaria ja sitten me käytiin nukkumaan.




1 kommentti:

Kiitos kun luet blogiani. Toivottavasti olet viihtynyt ja palaat vielä uudestaan seikkailemaan kanssani.

T: KERTTU