keskiviikko 13. kesäkuuta 2018

PÄIVÄKIRJA 13.6.2018

Rakas päiväkirja,

mulla on nyt aika vaikeata ja stressi, kiitos siitä tuolle Uunolle.
Nimittäin tämä maalle ja omakotitaloon muuttaminen ei ole sujunut ihan toivotulla tavalla. Nyt kun on ollut kuumia ilmoja, Äiskä ja Iskä hommasi meille uima-altaan takapihalle. Siellä on kiva vilvoitella, mutta Uuno ei ole oikein ymmärtänyt mitä siellä altaassa tehdään.
Uuno nimittäin vaan juo sitä vettä siitä eikä tajua kahlailla tai uida. No niinhän siinä kävi, että toisena päivänä Uuno taas joi vettä altaasta ja illalla siltä tuli ihan vihreää kakkaa. Se oli ihan kuraa ja Iskällä ei ollut lusikkaa mukana, niin eihän sitä kaikkea saatu kaavittua kakkapussiin ja maahan jäi vihreä läikkä.

Aamulla mä kuulin, kun naapurit sadatteli että joku Jorma naapurista on taas oksentanut kadulle baarista tullessaan. Onneksi ne ei tajunnut että se oli tuon meidän " Jorman" kakkaa. Iskä kävi sitten salaa peittelemässä sen kohdan hiekalla.

Äiskä sanoi Uunolle, että sitä vettä ei juoda enää tai allas viedään pois. Iskä tyhjensi altaan ja pesi sen. Sitten me täytettiin se puhtaalla vedellä. Sillä aikaa kun allas täyttyi, me heiteltiin frisbeetä. Ei siitäkään oikein meinannut tulla mitään, kun ei päästy sopuun, kumpaan suuntaan sitä heitetään.
Kesken leikin meidät komennettiin sisälle katsomaan uutta kaveria, joka muutti meille Iskän apulaiseksi. Sen nimi on Ylermi Ylipaino. Mutta voi sanoa Ypiksi. Iskä on palkannut sen pitämään sen työhuoneen ovea paikallaan, kun se ei meinaa pysyä muuten auki.
Ypi vaikuttaa ihan kivalta, vaikka se on aika tärkeänä tuosta uudesta työstään. Se sanoi mulle, että se on ollut aikaisemminkin vastuullisissa töissä. Mä sanoin, että silloin kun Iskä ja Äiskä on käymässä muualla, niin Ypi voi leikkiä mun kanssa.

No eipä mennyt kauaa kun Iskä ja Äiskä lähti käymään kaupassa ja me jäätiin kotiin. Me leikittiin Ypin ja Uunon kanssa ihan täysillä kunnes Uunon pallo hukkui jonnekkin. Pikku Possu onneksi näytti meille että se on sohvan alla.
Aika meni tosi nopeasti leikkiessä ja yht äkkiä kuului pihasta Iskän auton ääni. Mä kuiskasin Ypin korvaan, että nyt äkkiä takaisin pitämään sitä ovea.
Päivä meni ihan hyvin siihen asti kunnes mä kävin juomassa keittiössä. Äiskä sanoi että, "Kerttu oletko sä lihonut? Sulla on uuma kadonnut." Mä sanoin Äiskälle, että "höpsis..tää uusi lattia vaan saa mut näyttämään vähän tukevammalta." No arvaappa mitä..? Uuno Herra kuuli tuosta keskustelusta vain:" Puuma on kadonnut lattialta." Siitä se rumba alkoikin ja siitä mulle paha stressi on tullutkin.

Uuno meni heti kertomaan sen luottojengille eli Saku Il Jungille, Siili Pitkäselle, Reiska Käärmeelle, Härköselle että nyt on Puuma kadonnut lattialta ja se pitää löytää äkkiä. Mä ihmettelin että mihin ne oikein lähtee mutta takapihalle ne suuntasi. Operaatio kadonnut Puuma alkoi ja nämä veijarit etsi koko pihan löytämättä tätä Uunon kadonnutta "Puumaa". Mä ajattelin, että en viitsi sanoa miten se juttu oikeasti meni, vaan etsikööt nyt vielä jonkin aikaa.
Reiska nautiskeli pihan kukista enemmän kuin suuretsinnästä. 
Eipä sitä Puumaa pihasta löytynyt ja Uuno oli ihan harmissaan. Mä sanoin sille, että sä olet ihan sekaisin. Uuno sanoi, että se pääsee telkkariin sankarina kun löytää Puuman. Mä saanoin, että joo..niin varmaan. Sitten mä olen tv:stä tuttu ja sä olet kateellinen, sanoi Uuno.

Seuraavana aamuna kun me mentiin aamupissalle, me nähtiin Kotiloisen pariskunta aamukävelyllä.
Uuno kysyi niiltä, että ovatko nähneet karannutta Puumaa? Ei olla, sanoin Herra Kotiloinen. Me jatkettiin matkaa ja sitten tuli joku nainen meitä vastaan. Uuno kysyi siltä, että oletko Puuma? Uunolla meni vähän sanat sekaisin ja arvaa suuttuiko se nainen ja mulkais meitä aika ikävällä silmällä. Iskä oli ihan punainen ja sanoi, että meitä saa aina hävetä.

Kun me mentiin kotiin lenkiltä, Uuno jatkoi "operaatio kadonnutta Puumaa" ja hyräili koko ajan.." tv:stä tuttu Uuno, tv:stä tuttu Uuno.." Mä sanoin sille, että kuule Uuno: ainut mistä sä olet tuttu, on avaimenperä. Häh.. sanoi Uuno. Ei taida tietää että sen kuva on Äiskän avaimissa. No onhan sekin saavutus.
Iskä kysyi, että sopisiko että se ottaisi musta ja Ypistä kuvan. Ypi sanoi, että sille sopii ja että on ollut aikaisemminkin vastuullisissa kuvaustehtävissä. Taitaa tuo Ypi muuten olla meidän poruksasta se viisain.
Mulla on kyllä sellainen tunne, että Uuno takia ollaan vielä monessa lirissä..














Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun luet blogiani. Toivottavasti olet viihtynyt ja palaat vielä uudestaan seikkailemaan kanssani.

T: KERTTU