tiistai 4. huhtikuuta 2017

Päiväkirja 4.4.2017

Rakas päiväkirja,

mä sain Iskän suostuteltua siihen, että kirjotetaan taas vähän kuulumisia sulle. Talvi on onneksi kohta ohi, mä en tykkää sitten yhtään pakkasesta ja lumesta. Uuno taas vetää lumessa kuin höyryveturi ja syö lunta kuin se olisi ruokaa. Uuno tykkää syödä erityisesti keltaista lunta, vaikka Iskä on sasnonut ettei sitä kannattaisi syödä.

Tänään on mun syntymäpäivä ja mä täytän 4-vuotta. Aamulla mä nukuin Iskän vieressä.
Mä heräsin siihen kun Iskä ja Äiskä lauloi mulle:

"Kerttu täyttää neljä vuotta. Aamulla hän herää.Pikkuisen hän raottaa,ensin silmä terää. Sitten nousee istumaan,katsoo lahjapöytää.Täytekakun ja pehmolelut sieltä löytää.
Oi oi päivää ihanaa,ihmeellistä ihan. Kertun juhlaan kutsutaan
kaikki lapset pihan.
Kerttu leikkaa kakustaan monta suurta palaa.
Sitä Uuno vallaton nuolaissut on salaa."


Äiskä oli tehnyt mulle hienon kakun ja Iskän kanssa hakenut monta ihanaa lahjaa.


Uuno oli vähän kateellinen mun kakusta ja juoksi parvekkeelle mököttämään.


 
Onneksi Uuno leppyi kun lähdettiin ulos. Me vedettiin tosi kovat keppileikit kukkulalla. Mä annoin sen voittaa.
Kun me päästiin sisälle, syötiin synttärikakku ja leikittiin uusilla leluilla.
 
Mä voisin kertoa hieman meidän kuulumisia sulle, ehkä haluat tietää mitä ollaan puuhailtu?
 
Meidän Iskä lopetti oikeat työt ja se nykyisin on joku valokuvaaja. Ja arvaa vaan, onko meidän Uunon kanssa pakko olla mallina?

Iskä otti musta ihan kivan kuvan, mulla on tuossa kuvasssa mun uusi vappuhattu päässä. Uuno halusi, että siitä otetaan sellainen kuva, jossa sen muskelit näkyy ja tyttökoirat käy kuumana.

Toi t-paita on jäänyt Uunolle pieneksi mutta se vaan halusi sen päälle. Iskä joutui rasvaamaan Uunon että toi paita saatiin päälle. Uuno sanoi, että pala näkyy..pala näkyy..näkyykö Iskä pala!!
 
Uuno on muuten puhunut ihan pehmoisia viime aikoina. Yhtenä aamuna kun vielä nukuttiin sängyssä, se alkoi kiljumaan: " siteet irtoo..siteet irtoo".

Mä sanoin sille, että oo nyt hiljaa. Vähän aikaa se oli hiljaa ja sitten se huusi" Mä nään tähtii..mä nään tähtii ja mä vaan hiihdän." Ja taas se nukahti. Kun me herättiin, mä kysyin siltä, että mitä ihmettä se horisi unissaan?

No Uuno sanoi, että se oli illalla nähnyt jonkun Tuiskun telkkarissa ja se oli laulanut " mä vaan hiihdän". Uuno oli nähnyt unta, että se oli ollut hiihtokisoissa ja juuri kun se oli ollut lähellä maalia, siltä lähti sukset tassuista irti ja Reiska-käärme oli luikerrellut yhdellä suksella siitä ohi ja vielä ilman sauvoja. Siinä unessa Uuno oli ottanut sukset kainaloon ja juossut maaliin. Kaatunut nokalleen ja nähnyt tähtiä. Aikamoisia unia se Uuno näkee. Ei ihme että se yhtenä yönä potkaisi Iskää takajalalla ihan täysiä vatsaan. Iskäkin näki tähtiä.
 
Me oltiin muutama kuukausi sitten uimassa kun Uuno esittää aina kesällä sellaista rantaleijonaa. Äiskä ja Iskä luuli että me tykätään uimisesta. Mä en tykännyt yhtään kun mulle ei annettu mitään kivaa uimapukua ja Uunokin paineli siellä uimapaikassa Jorma Kääryläinen esillä. Oli aika noloa.
 
Aika nopeasti me tehtiin selväksi että me ei oikein tykätä tästä uimisesta. Ne tarjosi meille kuitenkin jotain kanta-asiakaskorttia. Uuno heitti sen hankeen ja pissasi päälle.
 
Sitten yhtenä päivänä mä astuin lasinsirun päälle ulkona ja sain haavan tassuun. Iskä laittoi siihen siteen ja mua harmitti kovasti.

Onneksi mua hoidettiin ja hellittiin koko päivä, niin mä jäin henkiin. Eikä siinä vielä kaikki, mä sain nyt muutama päivä sitten silmätulehduksen. Se tuli varmaan siitä, kun Uuno pieras mun naamaan yhtenä päivänä. Me käytiin moikkaamassa meidän lääkäriä Ancia, mä en ollutkaan käynyt pitkään aikaan sen luona.

Mua vähän jännitti sinne meno, kun siellä on aina muita kipeitä koiria. Nytkin siellä itki kovaa joku koira jolla oli kovasti kipuja. Mä sain silmätippoja kahta eri sorttia. Toinen on mun silmiin ja toista taidan laittaa Uunon juomaveteen, jos se rauhottuisi siitä hieman.
 
Mä sain muuten Iskän suostumaan siihen, että me jatketaan päiväkirjan kirjoittamista pitkän tauon jälkeen. Nyt mä jatkan torkkumista, synttärisankarin päivä on tosi raskas.
 
 
 
 
 
 







5 kommenttia:

  1. Ihanaa, että jatkoit blogin kirjoittamista ❤️
    Uuno ja Kerttu rock!!!!

    VastaaPoista
  2. Ihanaa, että jatkatte blogin kirjoittelua! Maailman paras hyvänmielenblogi ❤❤

    VastaaPoista
  3. Kiitos Kerttu ❤️

    VastaaPoista
  4. Ihana kuulla teidän kuulumisia ☺ Ollut ihan ikävä ❤ Mukavaa että olette back ��

    VastaaPoista

Kiitos kun luet blogiani. Toivottavasti olet viihtynyt ja palaat vielä uudestaan seikkailemaan kanssani.

T: KERTTU