keskiviikko 14. syyskuuta 2016

Päiväkirja 14.9.2016

Rakas päiväkirja,

mä en voi nykyisin kauhean usein kirjoitella kun Iskä on tosi pitkiä päiviä töissä. Äiskä sanoo, että Iskä näyttää ihan joltain Zombielta ja sen pitäisi vähän ottaa iisimmin. No, ei se Iskä mikää Zomppu ole kun se muistaa kuitenkin tuoda meille melkein joka päivä luita.

Paksu sanoi että se lähtee käymään sukulaisia katsomaan Inkooseen. Paksu on sieltä kotoisin tai oikeastaan Iskä löysi Paksun Ikeasta ja pelasti sen sieltä. Paksu on asunut Iskän kanssa paljon ennen meitä. Paksu lähetti meille kuvan sen Inkoon sukulaisesta.

Meistä on kiva, että Paksullakin on jotain tekemistä eikä vaan parvekkeella löhöilemistä ja lonkeron juomista.

Sillä aikaa kun Paksu oli sukuloimassa, meillä oli vähän draamaa kotona. Nimittäin yhtenä päivänä kun Uuno makasi sohvalla selällään, Äiskä huomasi että Uunon Jorma Kääryläiseen oli tullut näppylä. Uuno oli ihan nolona, kun Äiskä sanoi että näytähän vähän sitä Kääryläistä. Uuno sanoi, että mun iskelmäkuninkaaseen ette kyllä koske enkä kyllä näytä sitä teille. Ja niin Uuno työnsi häpeissään pään luukoppaan.

Äiskä huusi Iskälle, että tule nyt äkkiä katsomaan Uunon Jorma Kääryläistä. Iskä sanoi, että juu ei. Se ei ole iskelmämiehiä vaan enemmän räppäreitä. Äiskä sai Uunon houkuteltua pois luukopasta ja laittoi pepantteenia Uunon Kääryläiseen. Mä kävin kanssa katsomassa Uunon Kääryläistä, lainasin Äiskän silmälaseja että näkisin millainen patti siellä on.

Iskä lähti töihin ja Uuno jäi eteiseen aika surkeen näköisenä. Äiskä sanoi, että Iskä tulee kyllä kotiin vähän myöhemmin, älä huoli.

Uuno nyyhkytti että ensin Kääriäinen on ruvella ja nyt vielä Iskä lähti töihin. Me lähdettiin ulos aamukakalle ja niinhän siinä kävi että Uuno löysi heti aamusta oluttölkin. Uuno sanoi, että nyt lähtee koneet käyntiin ja alkoi kakkaamaan.

Kun me päästiin kotiin, meillä vähän aikaa majaillut piikkisika Lotte sanoi että se ei jaksa enään meitä. Se ei ole kuulemma tottunut tällaiseen elämänmenoon ja paiskasi oven kiinni. Sinne Tehtaankadulle se Lotte sitten hävisi.


Uuno juoksi parvekkelle katsomaan, että lähtikö Lotte oikeasti. Hahaa..sanoi Uuno. Nyt ne tuo mulle biisenhoffenia ihan kärryillä.

Mä sanoin että noi tuskin on sulle mutta Uuno väitti kiven kovaa että se on tilannut lastin olutta Iskälle ja itselleen. Mä kysyin Äiskältä, että onko Uuno muka tilannut tollasen lasti " omaan käyttöön" olutta?

Äiskä sanoi että ei Uuno ole mitään tilannut, huijaa vaan mua.

Kun Iskä tuli kotiin, me käytiin koko perhe puistossa ulkoilemassa. Oli muuten aika ihanaa kun aurinko paistoi ja oltiin koko perhe pihalla. No Uuno on kyllä koko ajan pihalla..

Illalla mä sukelsin lakanoiden väliin ja mulle tuli uni silmään tosi nopeasti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun luet blogiani. Toivottavasti olet viihtynyt ja palaat vielä uudestaan seikkailemaan kanssani.

T: KERTTU