lauantai 31. lokakuuta 2015

Päiväkirja 30.10.2015


Rakas päiväkirja,

mua ottaa vähän päähän kun en ole päässyt kirjoittamaan sulle. Nimittäin Iskä on vaihtanut töitä ja se ei tee enää ihmisistä kodittomia. Se on ollut aika kiireinen ja enhän mä ole voinut kirjoittaa kun mulla ei ole koiratuskonetta.

Ette arvaa mitä, Orvokki on ihan masentunut. Nimittäin varmistui, että meille tullut Yngve on huijari vale-setäpuoli. Se on kuulemma vaan joku perus-Jorma keskisuomesta. Oikea Yngve oli nähty Tampereella hotellissa tilaamassa kaljaa. Kun Orvokki kuuli tuon, se meni vessaan oksentamaan. Uuno sanoi Orvokille, että älä kuitenkaan syö pöntöstä niitä sinisiä hajusteita.


Me yritettiin lohduttaa Orvokkia mutta se sanoi, että haluaa oksentaa rauhassa. Se oli niin kovasti odottanut Yngve-setää ja sai vain pelkän huijarin kylään. Me kerrottiin Iskälle tästä ja se nakkasi huijari-Jorman pihalle.

Iskä huomasi että Uunolla on joku patti selässä ja ne lähti taas lääkäriin. Mä olen alkanut epäilemään että Uuno on ihastunut meidän läääriin kun se juoksee seillä koko ajan. Orvokki pyysi että se pääsisi mukaan, saisi hieman keräillä ajatuksiaan. Uuno sanoi, että et kyllä oksentele siellä lääkärissä.

Uuno kertoi, että Orvokki oli ollut koko ajan suu auki siellä lääkärissä ja Uunoa oli hiukan hävettänyt.

Kun Uuno oli mennyt lääkärin luokse, se oli kysynyt lääkäriltä että haluutko kokeilla mun pattii? Uunolla oli ollut joku harmiton patti selässä ja se puhkaistiin. Taisi romuttua meidän bodarin unelmat samalla. Lääkäri sanoi: terve koira, ei patin pattia.

Kun Uuno, Iskä ja Äiskä tuli lääkäristä, me mentiin isoon puistoon leikkimään. Mä yritin houkutella Uunoa pelaamaan jalkapalloa mun kanssa.

No eihän siitä pelaamisesta tullut mitään, kun Uuno halusi tehdä lehti-enkeleitä ja se makasi vaan selällään.

Mulla meni hermo ja mä sanoin Äiskälle että haluan kotiin. Pelaa nyt tollaisen jooga-jannun kanssa jalkapalloa!

Kun me päästiin kotiin, Iskä kysyi että auttaisinko mä sitä uuden yöpöydän kokoamisessa. Ne oli ostaneet uudet yöpöydät meille. Mä en ymmärrä, miksi niiden nimi on yöpöytä. Me Uunon kanssa ei tarvita yöllä pöytää, me nukutaan vaan. Joo, mä sanoin Iskälle. Vähänkö siistiä tehdä raksahommia.

Ei muuten ollut kovin helpot kokoamisohjeet. Iskä lähti käymään vessassa, sillä meni vatsa sekaisin. Sitä kai jännitti niin kovasti toi pöytien kokoaminen. Sillä välin mä autoin sitä vähän ruuan kanssa. Se oli tehnyt yöpöydän kokoamis-eväät. Mutta se ei olisi jaksanut niitä syödä kuitenkaan, joten väliäkö tuolla kenen masuun ne menee?

Kun Iskä tuli vessasta, se alkoi etsimään työkaluja joilla kootaan yöpöydät. No eihän niitä löytynyt mistään. Mä aloin vähän epäilemään Uunoa, koska ei näy työkaluja eikä näy Uunoakaan.

Iskä löysi Uunon ja sanoi sille, että tarvittaisiin vähän työkaluja takaisin. Uuno sanoi että ei tämä ole mikään työkalu, tämä on sen mikrofooni. Älkää häiritkö kun mä laulan. Nyt on Uuno Tuiskun päivä ja näette mut telkkarissa ohjelmassa " Vaihda Emäntää". Iskä etsi uuden työkalun ja Uuno jäi laulamaan itsekseen.

Me saatiin pöydät koottua ja lähdettiin iltapissalle. Ulkona me törmättiin Mauriin eli Maukkaan. Se sanoi että se on sellainen perusjätkä. Uuno sanoi, että se on Uuno. Sellainen peruslaiska isännöitsijä.
Me leikittiin keppileikkiä kun Maukka lähti. Mulla meni kaikki voimat ja sisällä mä otin pienet unet ennen iltaruokaa.
 
 
Mulla on vähän huonoja uutisia, sillä me ollaan Iskän kanssa sovittu että tämä on nyt viimeinen kerta kun me kirjoitetaan päiväkirjaa. Me halutaan kiittää kaikkia teitä, jotka olette seuranneet meidän seikkailuita nämä vuodet. Olkaa kilttejä toisillenne ja pitäkää huolta itsestänne sekä läheisistänne.
 
T: Kerttu, Uuno, Reiska, Sika, Orvokki, Saku Il Jung, Late Lainsuojaton, Onni Hiiri, Nalle, Pupu, Chuck Taylor, Iskä ja Äiskä.





7 kommenttia:

  1. Ei oo todellista ♡Mikä surujen viikko ;( Itkulle ei näy loppua(paitsi,kun luen nuita teijän juttuja on pakko nauraa)Kiitos Kerppuli ja Uuno kaikesta tuomastanne ilosta ja kiitos ennen kaikkea kuvastanne ♡ Aion laittaa Boriksen kuvan teidän kuvan viereen niin voin sit teitä katsella ja mukavia muistella :) Terveisiä kaikille ja hyvää jatkoa ♡
    T:Reetta with out Boris

    VastaaPoista
  2. Ounou, hauskin blogi loppuu. Kaunis kiitos ihanista tarinoista.

    VastaaPoista
  3. Ikävähän teitä murusia tulee 😕
    Kiitos tarinoista Kerttu ja Uuno sekä Iskä ja Äiskä, niitä on ollut ilo lukea! ❤

    VastaaPoista
  4. Kiitos ihanista tarinoista, tulee ikävä teitä kaikkia. Sinun Timo pitäisi kirjoittaa kirjaksi näitä tarinoita, kun sinulla tuntuu mielikuvitusta riittävän ja sana on hallussa. Oikein hyvää jatkoa koko perheelle!

    VastaaPoista
  5. Hei Kerttu ja perhe! Ette tunne minua, mutta minusta tuntuu kuin olisin tutustunut teihin (ihan vahingossa). Tosi harmi kuulla ettette enää iskän kanssa kirjoita päiväkirjaa! Olette piristäneet niin paljon aamujani, päiviäni, työmatkojani... Milloin ikinä olen sattunut uuden päivityksen huomaamaan. Kiitos siis siitä! Kenties ehkä vielä joskus törmään teihin ihan livenä ja voin muutaman korvantausrapsutuksen antaa kiitoksena kaikesta! Oikein ihanaa jatkoa ja tulevaa joulua koko teidän perheelle (kaikkine otuksineen)! Olette olleet Uunon kanssa niin kilttejä että varmasti satelee pukilta lahjoja ;)

    Terveisin, tämä tuntematon fani

    VastaaPoista
  6. Siis kiitos erittäin paljon kaikista tarinoista ja päivien piristyksistä! 😍 teidän juttuja ei voi vakavana lukea! Todella harmi kun tarinat loppuu, mutta näistä tarinoista saisi jo kyllä kirjan 😉 Oikein paljon suukkoja Keepu ja Unski! Teitä on ollut ilo seurata! Toivottavasti vielä kuulemme teistä! 😊

    VastaaPoista

Kiitos kun luet blogiani. Toivottavasti olet viihtynyt ja palaat vielä uudestaan seikkailemaan kanssani.

T: KERTTU